8 Eylül 2008 Pazartesi

Tanıştırayım..




Efendim kendisi hanımkızımızı beş dakikadan fazla oyalamayı başrabilmiş ilk oyuncak:)Kendsini bu sebepten takdir ediyoruz..Bebeciğimin elinden onca oyuncak geldi geçti ahancık da bu kıçıkırık ördek yavrusunu arkadaş edindi..Tabi ördek deyip geçmiyoruz pek fonksiyonlu bişi kendileri..Şöyle ki çıkı çıkı ses çıkarmak suretiyle benim sabi sübyanımın pek ilgisini çekiyo..Sonra bu ağız kısmı meme yerine konuyo culuk culuk emiliyo,üçgen kısım dişlik yerine damak kaşıyo falan filan...Ve fakat sonuç ne oluyo diye sorarsanız gene kavgayla bitiyo bu iki arkadaşın oyunları...Gene sinirden elleri kolları tireyen ve sesi çıkmayarak ama kıpkırmızı olarak ağlayan Ece ve evet kızım kendi kendine oyalanıyo işime koyulayım derken hayal kırıklığına uğramış Esra..


Bu sorunu nasıl çözücez bilmiyorum ciddi bir problem halini aldı Ece'nin bu oyucaklarla kavgası..Ya hiçbir oyuncağı tınlamıyo bizim ki..Hevesleniyoruz değişik şeyler alıyoruz eline veriyoruz tınnnn..Tıpkı şu oyun halısında ve başucuna konan oyun barında olduğu gibi..Ortadaki oyuncaklarla oynayacağı yere kenar sapını ağzına almaya çalışıyo yavru..Ya umursamıyo ya da ağzıma alayım derken sinirlenip ağlamaya başlıyo..Ne zamana kadar böyle olcak ne zaman oyuncaklarla oyalanıp bana fırsat tanıyacak merak ediyorum..




Orda burda gezerken hepten kucakkuşu mu oldu yoksa biz buldumcuk olup ilgi kumkuması mı yaptık çocuğu bilmiyorum hep oynamak konuşmak istiyo..Kendisine arkamızı dönmeyeceğiz hiç..Kendisinin uyandığını görmüş ve beşiğinden almamışsak o dudak hemen büzülüyo ve ağlama başlıyo..Çoook şımarttık çok...

Geçen hafta karma aşısı için buradaki sağlık ocağına götürdük Ece'yi..Doktorumuz Ankarada olduğu için ve bu ayki kontrol zamanı İst.da olduğumuz için orada boyuna kilosuna baktırdım..Dördüncü ay itibariyle 7200gr ve 66.5 cm olmuş Ece..(maşallah) Bakımlı bebekler grubuna giriyomuş o nasıl oluyosa..Sağlıkocağına girer girmez sağa sola gülücük dağıtmaya başladı gene..Tüm hemşireleri başına topladı..Bu ne kadar mutlu bi bebek dedi hemşireler mutlu kız koydular adını..Nazar değcek de bidaha gülmiycek diye korktum:) Elinde iğne olan hemşireye bile ve hatta iğneyi baldırına yerken bile gülüyodu safım..Tabi ilacı yiyince ağladı azıcık:( Sabahları çok mutlu oluyo özellikle...Keyfi yerindeyse sesli kahkahalar da atıyo ama çok nadir...Hep öyle sesli gülsün istiyorum bayılıyorum kahkahalarına...

David üçe ilave olarak ferro sanol'a başladık bu ay..Günde yedi damla vercekmişiz..Fakat ağzına verilen yedi damlanın dört damlasını dışarı çıkardı Ece..Resmen iğreniyo bu demir damlasından...Çok iğrenince bi de ben bakayım tadına dedim..Hakkaten iğrençti sanki bildiğiniz Allah'ın demirini yalarmış gibi oldum..Bi de melen bişey ki çıkmıyo lekesi..Bulaştığı yerde koyulaşıp kalıyo öylece..Bikaç kıyafeti gümlettik bile...

Bu arada okullar açıldı bugün...Bense okullar açıkken evde olmanın keyfini çıkardım..Okulun ilk günü çok stresli olur genelde öğretmenler için..Programlar nasıl oldu hangi sınıflar bana verildi boş günüm var mı nöbet günüm ne zaman vs vs...Ben bugün hiçbirini düşünmedim...Pek rahattım evde...Bakalım özleyecekmiyim çalışma hayatını..Bakalım Ece'yle başbaşa nasıl geçecek günler...Söylemiştim şimdiye kadar Ece'yle sadece üç hafta başbaşa kaldık...Onun dşında genelde annemleydim..Şimdi annem gitti Ankaraya yine..Ece'yle kaldık başbaşa...Umrım evine adapte olması ve uykularının bir düzen bulması için iyi bir fırsat olur..

Kalın sağlıcakla...

13 yorum:

SMİLENA dedi ki...

İKİNCİ OYUNCAKTAN BİZDE DE VAR.İKİ OĞLUŞUM DA ÇOK SEVEREK OYNADILAR.SİZİNKİ DAHA ÇOK KÜÇÜK BEBEĞİM BİRAZ BÜYÜSÜN RAHAT RAHAT TUTAR HERŞEYİ.ANALI BABALI BÜYÜSÜN VE MAŞALLAH.
HOŞÇA KALIN

HUYSUZ dedi ki...

ececik daha çok minik annesi, oyuncaklarıyla oynamaması çok normal. bizim bebe ancak şimdilerde oyalanmaya başladı oyuncaklarla ki o da max. 10 dak. falan :) daha bugün birkaç oyuncak aldım kendisine ama satan kişinin söylediğine göre 1 yaşından sonra daha bir ilgileniyorlarmış oyuncaklarla... görücez bakalım :)

KeLeBeK dedi ki...

adı ustunde oyuncakk benı boyle seylerle oyalamayın cıddı ıslerın hanımıyım dıyor bence annesi :)
dedıgın gıbı kucak olayına fazla alıstıgından yapıyordur esracım kendı kendıne bırakmaya gayret et o zaman oyuncaklarla oyalanmayı kabul edecektır
demır vıtamını kullanmak ıstemıyorum nedense, çok saıbelr duydum hakkında. zaten cocukların asısı damlası daha bılmemnesı ıle ılgılı ne saıbe yok kıı!? offf offf

bitanemiz bebegimiz dedi ki...

bebekler oyuncak dısında herseyle oynamayı seviyorlar anlaşılan...


sevgiler

Rahsan Collyer dedi ki...

Maşallah Ece gayet güzel büyüyor annesi... Oyuncaklarla uzun uzun oynamaması çok normal, henüz 4 aylık ne de olsa... Bizim kız da şimdiden kucak bebeği oldu, çok büyük konuşmuşum bu konuda, sorma! Sanırım bu hep emsin diye memede tutarken kazandığı bir alışkanlık, sen de Ece'yi çok sık emzirdiğinden bahsetmiştin,. Emzirelim derken kucak kuşu oldu bunlar:)

уαѕємiη dedi ki...

ee annesi onun önemli işlerri var oyunckta neymiş :)

inan bizim kızlarda hiç oynamadı yuncak denen şeylerle o süpriz yumurtanın içinden çıkan minicik oyuncaklar bile daha mutlu etti onları

gülücükleri hep daim olsun kuzumun

benimkuzum dedi ki...

maşallah minik kuzuya :)
ferro sanol bize 6.ayda meyva ile verdirmişti doktorumuz , ilk iki üç kaşıktan sonra kaşığa damlatıp veriyordum meyvayla hiç anlamıyordu ..
öpüyorum minik kuzuyu

siyap dedi ki...

daha mini mini annesi o biraz daha büyüsün çok güzel oynar oyuncaklarıyla.ceren'i 6 aylıkken tek başına odada bırakıp işime bakabiliyordum.o oturup oynuyordu oyuncaklarıyla.oyun halısıyla da 5.ayda falan oynamaya başlamıştı.

ferro sanol'u bize 6.ayda vermişlerdi ama ceren içerken içi çok bulandığı için biz tadı daha güzel olan ferrum'u kullanmaya başlamıştık ama ben düzenli vermiyorum kanı da güzel bizimkinin.ferrum'dan 5 damla veriyorduk onun içeriği daha yoğunmuş.
kocaman sevgileeer...

esin ve ömer dedi ki...

mummy bu yer aktivite oyuncağı alarak çok ii yapmışsınız,inanılmaz işe yarıyor hem el ayak kooordinasyonunu artırıyor hem de yakında onu oyalamaya başlayacak ,çok rahat edeceksin ece orada oynarken :)Ömere biz de 4 aylıkken almıştık ilk etapta ilgilenmedi ,zamanla orada ki oyuncaklarla kooordine bir şekilde oyanamaya başladı ,bazen yarım saat oynuyordu :)Hatta ilk hareket ettiğinde sırt üstü kendini ite ite dışarı çıkmıştı içinden ,çok mutlu olmuştum ,hala da seyrekte olsa oynar aktivite oyuncağı ile :)
Bebek sahibi olanlara ilk tavsiyem bu oyuncak ,oğluşumun şimdiki inanılmaz hareket halinin ve yaşıtlarından önde giden öğrenme yetisini bu oyuncağa bağlıyorum ...

Adsız dedi ki...

Merhaba ferro sanol u C vitaminiyle verirsen demir vücutça daha iyi emiliyor. ben 6 aylık oğluma bir çay kaşığı şeftali suyuyla filan veriyorum.böylece çıkarmıyor.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Evet sade verilmicek o ilaç tatlı bişilere kat bende öyle yapıyordum elma suyu misal yapıyodum dedim Çünkü şimdi vermiyorum :)

sevgiler.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ahh ahhh aynı dertten muzdaribim bende. Hiç bir oyuncakla oynamıyor dediğin gibi. İllaki kucakta olacak. Oysa ben kucağa alıştırmamıştım, nereden öğrendi bilmem. Şimdilerde de odada tek başına kalmak istemiyor. Her ay başka zorlukları çıkıyor bu bebelerin. Allah sabırlar versin hepimize.

zerrin dedi ki...

ben hep istiyordum ki kizimin adi zeynep ece olsun
gun geldi ayse nermin oldu..
kiziniz cok guzel masallah..
anneye nefes aldirmasi icin 3 yas diyorlar:)
ilaci direk vermenii tavsiye edecegim,baska besinlerle karistirirsaniz etkisini onleyebilirsiniz..
daha dis yoktur..disler ciktiktan sonrada her ilactan sonra disleri silmek gerekiyor yoksa karartiyor

8 Eylül 2008 Pazartesi

Tanıştırayım..




Efendim kendisi hanımkızımızı beş dakikadan fazla oyalamayı başrabilmiş ilk oyuncak:)Kendsini bu sebepten takdir ediyoruz..Bebeciğimin elinden onca oyuncak geldi geçti ahancık da bu kıçıkırık ördek yavrusunu arkadaş edindi..Tabi ördek deyip geçmiyoruz pek fonksiyonlu bişi kendileri..Şöyle ki çıkı çıkı ses çıkarmak suretiyle benim sabi sübyanımın pek ilgisini çekiyo..Sonra bu ağız kısmı meme yerine konuyo culuk culuk emiliyo,üçgen kısım dişlik yerine damak kaşıyo falan filan...Ve fakat sonuç ne oluyo diye sorarsanız gene kavgayla bitiyo bu iki arkadaşın oyunları...Gene sinirden elleri kolları tireyen ve sesi çıkmayarak ama kıpkırmızı olarak ağlayan Ece ve evet kızım kendi kendine oyalanıyo işime koyulayım derken hayal kırıklığına uğramış Esra..


Bu sorunu nasıl çözücez bilmiyorum ciddi bir problem halini aldı Ece'nin bu oyucaklarla kavgası..Ya hiçbir oyuncağı tınlamıyo bizim ki..Hevesleniyoruz değişik şeyler alıyoruz eline veriyoruz tınnnn..Tıpkı şu oyun halısında ve başucuna konan oyun barında olduğu gibi..Ortadaki oyuncaklarla oynayacağı yere kenar sapını ağzına almaya çalışıyo yavru..Ya umursamıyo ya da ağzıma alayım derken sinirlenip ağlamaya başlıyo..Ne zamana kadar böyle olcak ne zaman oyuncaklarla oyalanıp bana fırsat tanıyacak merak ediyorum..




Orda burda gezerken hepten kucakkuşu mu oldu yoksa biz buldumcuk olup ilgi kumkuması mı yaptık çocuğu bilmiyorum hep oynamak konuşmak istiyo..Kendisine arkamızı dönmeyeceğiz hiç..Kendisinin uyandığını görmüş ve beşiğinden almamışsak o dudak hemen büzülüyo ve ağlama başlıyo..Çoook şımarttık çok...

Geçen hafta karma aşısı için buradaki sağlık ocağına götürdük Ece'yi..Doktorumuz Ankarada olduğu için ve bu ayki kontrol zamanı İst.da olduğumuz için orada boyuna kilosuna baktırdım..Dördüncü ay itibariyle 7200gr ve 66.5 cm olmuş Ece..(maşallah) Bakımlı bebekler grubuna giriyomuş o nasıl oluyosa..Sağlıkocağına girer girmez sağa sola gülücük dağıtmaya başladı gene..Tüm hemşireleri başına topladı..Bu ne kadar mutlu bi bebek dedi hemşireler mutlu kız koydular adını..Nazar değcek de bidaha gülmiycek diye korktum:) Elinde iğne olan hemşireye bile ve hatta iğneyi baldırına yerken bile gülüyodu safım..Tabi ilacı yiyince ağladı azıcık:( Sabahları çok mutlu oluyo özellikle...Keyfi yerindeyse sesli kahkahalar da atıyo ama çok nadir...Hep öyle sesli gülsün istiyorum bayılıyorum kahkahalarına...

David üçe ilave olarak ferro sanol'a başladık bu ay..Günde yedi damla vercekmişiz..Fakat ağzına verilen yedi damlanın dört damlasını dışarı çıkardı Ece..Resmen iğreniyo bu demir damlasından...Çok iğrenince bi de ben bakayım tadına dedim..Hakkaten iğrençti sanki bildiğiniz Allah'ın demirini yalarmış gibi oldum..Bi de melen bişey ki çıkmıyo lekesi..Bulaştığı yerde koyulaşıp kalıyo öylece..Bikaç kıyafeti gümlettik bile...

Bu arada okullar açıldı bugün...Bense okullar açıkken evde olmanın keyfini çıkardım..Okulun ilk günü çok stresli olur genelde öğretmenler için..Programlar nasıl oldu hangi sınıflar bana verildi boş günüm var mı nöbet günüm ne zaman vs vs...Ben bugün hiçbirini düşünmedim...Pek rahattım evde...Bakalım özleyecekmiyim çalışma hayatını..Bakalım Ece'yle başbaşa nasıl geçecek günler...Söylemiştim şimdiye kadar Ece'yle sadece üç hafta başbaşa kaldık...Onun dşında genelde annemleydim..Şimdi annem gitti Ankaraya yine..Ece'yle kaldık başbaşa...Umrım evine adapte olması ve uykularının bir düzen bulması için iyi bir fırsat olur..

Kalın sağlıcakla...

13 yorum:

SMİLENA dedi ki...

İKİNCİ OYUNCAKTAN BİZDE DE VAR.İKİ OĞLUŞUM DA ÇOK SEVEREK OYNADILAR.SİZİNKİ DAHA ÇOK KÜÇÜK BEBEĞİM BİRAZ BÜYÜSÜN RAHAT RAHAT TUTAR HERŞEYİ.ANALI BABALI BÜYÜSÜN VE MAŞALLAH.
HOŞÇA KALIN

HUYSUZ dedi ki...

ececik daha çok minik annesi, oyuncaklarıyla oynamaması çok normal. bizim bebe ancak şimdilerde oyalanmaya başladı oyuncaklarla ki o da max. 10 dak. falan :) daha bugün birkaç oyuncak aldım kendisine ama satan kişinin söylediğine göre 1 yaşından sonra daha bir ilgileniyorlarmış oyuncaklarla... görücez bakalım :)

KeLeBeK dedi ki...

adı ustunde oyuncakk benı boyle seylerle oyalamayın cıddı ıslerın hanımıyım dıyor bence annesi :)
dedıgın gıbı kucak olayına fazla alıstıgından yapıyordur esracım kendı kendıne bırakmaya gayret et o zaman oyuncaklarla oyalanmayı kabul edecektır
demır vıtamını kullanmak ıstemıyorum nedense, çok saıbelr duydum hakkında. zaten cocukların asısı damlası daha bılmemnesı ıle ılgılı ne saıbe yok kıı!? offf offf

bitanemiz bebegimiz dedi ki...

bebekler oyuncak dısında herseyle oynamayı seviyorlar anlaşılan...


sevgiler

Rahsan Collyer dedi ki...

Maşallah Ece gayet güzel büyüyor annesi... Oyuncaklarla uzun uzun oynamaması çok normal, henüz 4 aylık ne de olsa... Bizim kız da şimdiden kucak bebeği oldu, çok büyük konuşmuşum bu konuda, sorma! Sanırım bu hep emsin diye memede tutarken kazandığı bir alışkanlık, sen de Ece'yi çok sık emzirdiğinden bahsetmiştin,. Emzirelim derken kucak kuşu oldu bunlar:)

уαѕємiη dedi ki...

ee annesi onun önemli işlerri var oyunckta neymiş :)

inan bizim kızlarda hiç oynamadı yuncak denen şeylerle o süpriz yumurtanın içinden çıkan minicik oyuncaklar bile daha mutlu etti onları

gülücükleri hep daim olsun kuzumun

benimkuzum dedi ki...

maşallah minik kuzuya :)
ferro sanol bize 6.ayda meyva ile verdirmişti doktorumuz , ilk iki üç kaşıktan sonra kaşığa damlatıp veriyordum meyvayla hiç anlamıyordu ..
öpüyorum minik kuzuyu

siyap dedi ki...

daha mini mini annesi o biraz daha büyüsün çok güzel oynar oyuncaklarıyla.ceren'i 6 aylıkken tek başına odada bırakıp işime bakabiliyordum.o oturup oynuyordu oyuncaklarıyla.oyun halısıyla da 5.ayda falan oynamaya başlamıştı.

ferro sanol'u bize 6.ayda vermişlerdi ama ceren içerken içi çok bulandığı için biz tadı daha güzel olan ferrum'u kullanmaya başlamıştık ama ben düzenli vermiyorum kanı da güzel bizimkinin.ferrum'dan 5 damla veriyorduk onun içeriği daha yoğunmuş.
kocaman sevgileeer...

esin ve ömer dedi ki...

mummy bu yer aktivite oyuncağı alarak çok ii yapmışsınız,inanılmaz işe yarıyor hem el ayak kooordinasyonunu artırıyor hem de yakında onu oyalamaya başlayacak ,çok rahat edeceksin ece orada oynarken :)Ömere biz de 4 aylıkken almıştık ilk etapta ilgilenmedi ,zamanla orada ki oyuncaklarla kooordine bir şekilde oyanamaya başladı ,bazen yarım saat oynuyordu :)Hatta ilk hareket ettiğinde sırt üstü kendini ite ite dışarı çıkmıştı içinden ,çok mutlu olmuştum ,hala da seyrekte olsa oynar aktivite oyuncağı ile :)
Bebek sahibi olanlara ilk tavsiyem bu oyuncak ,oğluşumun şimdiki inanılmaz hareket halinin ve yaşıtlarından önde giden öğrenme yetisini bu oyuncağa bağlıyorum ...

Adsız dedi ki...

Merhaba ferro sanol u C vitaminiyle verirsen demir vücutça daha iyi emiliyor. ben 6 aylık oğluma bir çay kaşığı şeftali suyuyla filan veriyorum.böylece çıkarmıyor.

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Evet sade verilmicek o ilaç tatlı bişilere kat bende öyle yapıyordum elma suyu misal yapıyodum dedim Çünkü şimdi vermiyorum :)

sevgiler.

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ahh ahhh aynı dertten muzdaribim bende. Hiç bir oyuncakla oynamıyor dediğin gibi. İllaki kucakta olacak. Oysa ben kucağa alıştırmamıştım, nereden öğrendi bilmem. Şimdilerde de odada tek başına kalmak istemiyor. Her ay başka zorlukları çıkıyor bu bebelerin. Allah sabırlar versin hepimize.

zerrin dedi ki...

ben hep istiyordum ki kizimin adi zeynep ece olsun
gun geldi ayse nermin oldu..
kiziniz cok guzel masallah..
anneye nefes aldirmasi icin 3 yas diyorlar:)
ilaci direk vermenii tavsiye edecegim,baska besinlerle karistirirsaniz etkisini onleyebilirsiniz..
daha dis yoktur..disler ciktiktan sonrada her ilactan sonra disleri silmek gerekiyor yoksa karartiyor